Використання мультимедійних презентацій
на уроках української мови та літератури
Вчитель української мови і літератури
Багринівської ЗОШ І – ІІІ ст.
Заболотнюк М.Г.
В часи невпинного процесу глобалізації, коли весь світ швидкими темпами автоматизує, комп’ютеризує всі сфери життя шкільна освіта не може залишатись осторонь цих процесів. Комп'ютерні технології — справжня знахідка для маніпулювання з інформаційним простором. Коли ми (вчителі) навчимо свідомо і творчо працювати в інформаційному просторі, то полегшимо формування в учнів ефективних стратегій мислення, що сприятиме підвищенню їх самооцінки, впевненості у своїх силах. Крім того, інформаційні технології поліпшують ерудицію дитини.
Можливості використання комп'ютерних технологій безмежні. Проведення уроків, які пов'язані з мовленнєвою діяльністю учнів, можна подати на комп'ютері. Так, уроки аудіювання у 5-му класі ефективніше проводити в електронному варіанті. На комп'ютері прослуховується текст і пропонуються запитання з чотирма варіантами відповідей, актуальні будуть різноманітні аудіо - , відеозаписи творів, фільми, вистави, ціквми є і слухові диктанти, прочитані професійними акторами, та ін.
Живучи в епоху інформаційних технологій, ми, освітяни, прагнемо навчити розумно використовувати ці технології .Тому для цього потрібно самому досконало оволодіти ними. Для вчителів нашої школи найоптимальнішими були такі етапи оволодіння цими технологіями: вивчення нових інформаційних технологій; розгляд застосування нових інформаційних технологій зокрема, мультимедійних у навчанні.
У своїй роботі вчителі української мови і літератури Багринівської ЗОШ мови надають перевагу використанню створених власних уроків, зокрема мультимедійних супроводів. Прикладом цьому є створення цікавих презентацій з теми: «Література рідного краю» у рамках районного семінару вчителів української мови і літератури, ряд уроків з української літератури з мультимедійним супроводом у 10 класі , різноманітні презентації для урокі засоєння нових знань з української мови тощо... Також вчителі нашої школи своїй практичні діяльності використовують презентації, створені за допомогою програми Power Point, зокрема такі їх види: презентації для лекційного викладу матеріалу; презентації для повторювально-узагальнюючих уроків; презентації для підсумкових уроків. Слід зазначити про дидактичні можливості мультимедійних засобів навчання, що використовуються на уроках: посилення мотивації навчання;активізація навчальної діяльності учнів, посилення їх ролі як суб’єкта навчання діяльності;індивідуалізація процесу навчання, використання основних і допоміжних навчальних впливів, розширення меж самостійної діяльності школярів; урізноманітнення форм подання інформації; урізноманітнення типів навчальних завдань;створення навчального середовища, яке забезпечує "занурення" учня в уявний світ, у певні соціальні і виробничі ситуації;постійне застосування ігрових прийомів;забезпечення негайного зворотного зв’язку, можливість рефлексії;- можливість відтворення фрагмента учбової діяльності. Ми переконані, що систематичне використання комп’ютера на уроці, зокрема систем презентацій, сприяє наступному: підвищенню якісного рівня використання наочності на уроці; зростанню продуктивності уроку; реалізації міжпредметних зв’язків; уможливленню організації проектної діяльності учнів зі створення навчальних програм під керуванням учителів інформатики та української мови; логічному викладу навчального матеріалу ,покращенню взаємин "учень-учитель".
Вважаємо, що головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення української мови й літератури – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами.
(Матеріал був надрукований в освітньому виданні "Освіта Буковини")
|